Input your search keywords and press Enter.

BMW Motorrad‬ Service Training

W dniu 21.02.2015 w salonie motocyklowym BMW Dobrzański w Krakowie odbyło się kilkugodzinne szkolenie serwisowe, na którym nie mogło oczywiście mnie zabraknąć.

Zapewne jesteście ciekawi co na takim szkoleniu można było się dowiedzieć. Spieszę zdać z tego wydarzenia małą relację.

Szkolenie można powiedzieć, że było podzielone na 2 części:

  1. Serwisowa
  2. Krótkie szkolenie medyczne

Ale zacznijmy od początku, czyli szkolenia serwisowego.

W tej części mogliśmy nauczyć się jak poprawnie przypinać motocykl na przyczepie transportowej lub w jakimś busie, z użyciem 3 lub 4 pasów.

W dalszej części szkolenia poznać można było techniki odpalania motocykla na „pych”, a także jak sobie poradzić w sytuacji, gdy nie mamy sprzęgła w motocyklu, a trzeba dojechać chociażby do najbliższego serwisu.

Naprawa uszkodzonej opony

Ta część była poświęcona naprawie uszkodzonej opony poprzez przebicie np. z wykorzystaniem śruby, która wbiła nam się w oponę.

Na początku oczywiście trochę teorii na temat samej jazdy z taką oponą (nawet już naprawioną), później było trochę praktyki. Można było także zobaczyć jak powinno się zabezpieczyć motocykl ze stopką centralną przed przewróceniem się, np. podczas szarpania się z tylnym kołem podczas zdejmowania go lub zakładania.

Szkolenie medyczne

Drugą częścią było szkolenie medyczne. Nie było to klasyczne szkolenie, na którym można nauczyć się pierwszej pomocy lub innego innych czynności ratujących życie. Ta część była poświęcona kompletowaniu apteczki motocyklowej, którą należy zabrać wybierając się w dalszą podróż. Dowiedzieliśmy się jakie najważniejsze leki zabrać oraz co jeszcze może nam się przydać podczas wielokilometrowej wyprawy.

Na sam koniec oczywiście nie mogło zabraknąć odrobiny praktyki, czyli pokazania w jaki sposób bandażować, usztywniać kończynę lub wypłukiwać ciała obce z ucha.

Nauka bandażowania

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Dainese T. ASPIDE NEW DIV. - metka
Test kombinezonu Dainese T. ASPIDE NEW DIV. część 1

Pogoda za oknem nie jest zbyt przyjazna dla motocyklistów i w związku z tym nie można aktualnie przeprowadzić rzetelnego testu...

Zamknij