Input your search keywords and press Enter.

BMW Motorrad Service Training część 3

W piątek 18. marca odbyło się już 3. szkolenie organizowane przez BMW Dobrzański i  podobnie, jak na poprzednich dwóch, tak i tym razem nie mogło mnie zabraknąć na nim. Co nowego było na szkoleniu oraz o czym mogliśmy usłyszeć dowiecie się z dalszej części wpisu.Na początku należą się podziękowania organizatorom i prowadzącym (Przemkowi i Mateuszowi), bo szkolenia z edycji na edycję są coraz ciekawsze i pozwalają poznać wiedzę, którą nie zawsze znajdziemy w internecie, a nawet jak znajdziemy, to nie zawsze jest ona w pełni prawdziwa.

Na samym początku muszę powiedzieć, że jestem mile zaskoczony, bo organizatorzy liczą się ze zdaniem wszystkich, także i moim. Po poprzednim szkoleniu w recenzji (BMW Motorrad Service Training część 2) napisałem, że był problem z nagłośnieniem, przez co nie było dobrze słychać prowadzących. Na tym szkoleniu mikrofon już był i w sumie nie było problemów, ale niestety nie był on zbyt czuły, więc prowadzący musiał go mieć przy samych ustach, co wpływało delikatnie na wyraźność mowy.

Ale przechodząc do samego szkolenia. Co było i o czym mogliśmy porozmawiać?

Szkolenie w głównej mierze było poświęcone tuningowi motocyklowemu i tutaj na przykładzie R nine T (zdjęcia którego możecie zobaczyć poniżej) omawialiśmy poszczególne elementy, które można poddać tuningowi.

Prowadzący pokazywał nam również różne elementy silnika motocykla np. wiatrak chłodnicy używany kiedyś i dziś, mający pokazać jaka jest różnica w wadze. Mogliśmy także oglądnąć jak wygląda szyna do podłączenia licznika z motocykla BMW S1000RR. Poznaliśmy także różnicę w budowie świec używanych w wyścigach raz tych stosowanych przez „zwykłych” użytkowników. Dzięki prezentacji mogliśmy także dowiedzieć się, jak na przestrzeni lat zmieniały się niektóre elementy motocykla, jakie filtry najlepiej stosować oraz dlaczego warto pozostawić DB kilera w akcesoryjnym wydechu.

Oczywiście jak na każdym szkoleniu można było zadawać pytania dotyczące wszystkiego, co związane z motocyklem..

Podczas poprzednich szkoleń pokazywano nam jak można naprawić dziurawą oponę lub jak zdjąć oponę z felgi, co w warunkach czasami polowych nie jest rzeczą najprostszą. Ale co z tego, że zdejmiemy i wymienimy jakimś cudem oponę, jeśli nie jesteśmy w  stanie nabić ją na felgę? Te wątpliwości zostały rozwiązane na trzecim szkoleniu, gdzie pokazano nam jak można to zrobić przy użyciu środka łatwopalnego. Pokazuje to poniższy filmik.

Podczas szkolenia można było także spróbować kawy, którą przygotowywała firma coffee-lovers.eu.

Niestety wszystko co dobre kiedyś się kończy i tak też musiało być i z tym szkoleniem. Z tego co się dowiedzieliśmy, nie będzie to ostatnie szkolenie w tym roku, a kolejne ma być już, albo niestety dopiero w okolicach listopada.

Jeszcze raz gratulujemy organizatorom, za świetną inicjatywę i realizację.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Przeczytaj poprzedni wpis:
MOTO EXPO POLSKA 2016 – Wystawa Motocykli i Skuterów

Wystawa MOTO EXPO POLSKA 2016 - Wystawa Motocykli i Skuterów to znane wydarzenie do tej pory jako "Ogólnopolska wystawa motocykli...

Zamknij