Od 2009 roku, kiedy pojawił się ten motocykl był on moim marzeniem. W końcu w tym roku udało mi się częściowo spełnić to marzenie i odbyć jazdę testową.

Była to wrześniowa sobota, pogoda taka sobie, od czasu do czasu trochę popadało delikatnie. Na szczęście w niczym to nie przeszkadzało aby pojeździć na moto, więc udałem się do Dilera CM Rider.

Na samym początku trochę papierologii, później krótkie szkolenie z obsługi motocykla, a właściwie tego, gdzie się zmienia tryby pracy itp, później montaż kamerki i jazda. Jedziemy na krótką wycieczkę… Trasa liczyła sobie około 40km, ale mniej więcej w połowie zamieniłem się motocyklem z innym uczestnikiem na S 1000R, o wrażeniach z jazdy na tym motocyklu piszę we wpisie:…. .

Sama maszyna spisywała się rewelacyjnie tryb pracy miałem ustawiony na sport, gdyż jak wyjeżdżaliśmy to było sucho i bezdeszczowo. Moc oddawana jest wręcz natychmiast. Czuć przyspieszenie i to, że motocykl ma trochę ponad 190KM. Ale prawdziwy potencjał przyspieszenia można było poczuć na autostradzie, gdzie mogliśmy rozwinąć trochę większą prędkość niż 50km/h. Jazdę tym motocyklem mogę porównać do tego, co się widuje w TV podczas startów rakiety. Tak, ten motocykl przyspiesza jak rakieta… Według niektórych źródeł przyspieszenie od 0-100km/h wynosi 2,7s, co można porównać do najwyższej klasy samochodów sportowych.

BMW S 1000 RR w wersji na rok 2014 charakteryzuje się następującymi parametrami:

Silnik
RodzajChłodzony wodą/olejem, 4-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy, cztery tytanowe zawory na cylinder, dwa wałki rozrządu w głowicy
Średnica cylindra/skok tłoka80 mm x 49,7 mm
Pojemność999 cm3
Moc znamionowa142 kW (193 KM) przy 13 000 obr/min.
Maks. moment obrotowy112 Nm przy 9 750 obr/min.
Stopień sprężania13.0 : 1
Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiemElektroniczny wtrysk w kanale wlotowym/Cyfrowy system sterujący silnikiem z czujnikiem spalania stukowego (BMS-K+)
Kontrola emisji spalinDwa 3-drożne katalizatory o obiegu zamkniętym, kontrola emisji zgodna z normą EU-4, elektronicznie sterowane zawory interferencyjne i sterowany zawór akustyczny w układzie wydechowym
Osiągi/Zużycie paliwa
Prędkość maksymalnaPonad 200 km/h
Zużycie paliwa przy stałej prędkości 90 km/h5.7 l/100 km
Zużycie paliwa przy stałej prędkości 120 km/h5.9 l/100 km
Rodzaj paliwaBenzyna bezołowiowa super i premium, o liczbie oktanowej 95-98 (czujnik spalania stukowego, moc znamionowa dla benzyny o LO 98).
Instalacja elektryczna
AlternatorAlternator trójfazowy 350 W
Akumulator14 V / 10 Ah, bezobsługowy
Przeniesienie napędu
SprzęgłoWielotarczowe w kąpieli olejowej, sterowane mechanicznie, z układem Anti-Hopping
Skrzynia biegów6-stopniowa o stałym zazębieniu ułożonym w jednej płaszczyźnie
NapędŁańcuch
Zawieszenie/Hamulce
RamaRama mostkowa z odlewu aluminiowego, silnik stanowi część konstrukcji nośnej
Mocowanie/Zawieszenie przedniego kołaWidelec upside-down, O 46 mm, regulowane tłumienie kompresji i odbicia
Mocowanie/Zawieszenie tylnego kołaPodwójny wahacz z odlewu aluminiowego, płynna regulacja tłumienia kompresji i odbicia, odmienna charakterystyka pracy dla jazdy szybkiej i wolnej
Skok zawieszenia przód/tył120 mm/130 mm
Rozstaw kół1422.7 mm
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy95.99 mm
Kąt nachylenia główki ramy65.99°
KołaOdlew aluminiowy
Rozmiar obręczy, przód3.50 x 17″
Rozmiar obręczy, tył6.00 x 17″
Opony, przód120/70 ZR 17
Opony, tył190/55 ZR 17
Hamulce, przódDwie pływające tarcze, średnica 320 mm, grubość 5 mm, stałe zaciski cztertłoczkowe
Hamulce, tyłJedna tarcza, średnica 200 mm, grubość 5 mm, pływający zacisk jedno tłoczkowy
ABSOpcjonalne wyposażenie dodatkowe: Przełącznik wyboru jednego z 4 trybów pracy ABS (wyłączony, Rain, Sport, Race, Slick)
Wymiary/masy
Długość2056 mm
Szerokość (z lusterkami)826 mm
Wysokość (bez lusterek)1138 mm
Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia820 mm
Długość łuku krokowego na pusto1810 mm
Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 1)204.5 kg (204,5 kg z układem Race-ABS)
Masa sucha 2)178 kg
Dopuszczalna masa całkowita405 kg
Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym)203 kg
Użytkowa pojemność zbiornika paliwa17.5 l
Rezerwa paliwaOkoło 4.0 l

 

Pierwsza przejażdżka, choć trochę w deszczu, naprawdę była superowa, tak dobra, że tydzień później udałem się na kolejną jazdę testową, ale tym razem u Dilera BMW Dobrzański… Ale o tym opowiem w kolejnym wpisie.

Tymczasem zapraszam jeszcze do obejrzenia krótkiego filmu z tej przejażdżki.

Write A Comment

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.