Input your search keywords and press Enter.

BMW S 1000R – Wrażenia z krótkiej przejażdżki

We wrześniu 2014 odbyły się dni otwarte u Dilera BMW CM Rider, podczas których miałem przyjemność przetestować “nagą” wersję BMW S 1000 RR, czyli model S 1000R. Test nie był co prawda zbyt długi, bo przejechałem na tym motocyklu raptem tylko około 20km, ale pozwoliło mi to poznać trochę maszynę i wyciągnąć pewne wnioski. Oczywiście moja opinia jest subiektywna i możecie się z nią nie zgadzać.

Przechodząc do rzeczy, motocykl posiada dość dużo mocy bo aż 160KM, da się to wyczuć, jednakże wersja, którą jechałem pozbawiona była jakiejkolwiek przedniej szybki, przez co jazda autostradą z prędkością zbliżoną do 140km/h była dość ciężka. Wyprostowana pozycja kierowcy także nie ułatwia tego typu jazdy i od razu czujemy napierające na nas powietrze. Przy takiej ilość mocy motocykl zbiera się naprawdę żwawo, jednakże mi osobiście nie przypadł on do gustu z kilku powodów. Jeden z nich już wymieniłem, kolejnymi powodami są dość szeroki rozstaw manetek na kierownicy i pionowa pozycja. Jazda na motocyklu już mnie przyzwyczaiła do tego, że mimo wszystko moja pozycja jest przynajmniej lekko pochylona i przy bardziej wyprostowanej pozycji czuję się dość niekomfortowo.

Testowany motocykl na wyposażeniu posiadał tempomat oraz możliwość regulacji zawieszenia. Zawieszenie można było ustawić w jednym z 3 trybów: soft, normal i hard. Testowałem wszystkie 3 tryby zarówno w drodze z Wieliczki do Krakowa, jak i na autostradzie, jednakże nie zauważyłem żadnych zmian w sposobie prowadzenia motocykla ani komfortu jazdy, w związku z czym myślę, że nie warto dopłacać do tego „bajeru”. Tempomatu niestety nie przetestowałem, ale wydaje mi się on także niepotrzebny ze względu na to, że w mieście i tak go nie użyjemy a na trasie… no cóż i tak ręce trzeba trzymać na kierownicy więc po co włączać coś takiego?

Czy motocykl jest warty zakupu? Ogólnie tak, ale tylko jeśli zainwestujemy w przednią szybę, aby motocykl nadawał się także na dalsze przejażdżki także po autostradzie oraz pod warunkiem, że lubimy wyprostowaną pozycję za kierownicą.

Dane techniczne BMW S 1000R

Silnik
RodzajChłodzony wodą/olejem, 4-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy, cztery tytanowe zawory na cylinder, dwa wałki rozrządu w głowicy
Średnica cylindra/skok tłoka80 mm/49.7 mm
Pojemność999 cm3
Moc znamionowa118 kW (160 KM) przy 11,000 obr/min.
Maks. moment obrotowy112 Nm przy 9,750 obr/min.
Stopień sprężania12.0 : 1
Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiemElektroniczny wtrysk w kanale wlotowym/Cyfrowy system sterujący silnikiem z czujnikiem spalania stukowego (BMS-K+)
Kontrola emisji spalinDwa 3-drożne katalizatory o obiegu zamkniętym, kontrola emisji zgodna z normą EU-4, elektronicznie sterowane zawory interferencyjne i sterowany zawór akustyczny w układzie wydechowym
Osiągi/Zużycie paliwa
Prędkość maksymalnaPonad 200 km/h
Zużycie paliwa przy stałej prędkości 90 km/h5.4 l/100 km
Zużycie paliwa przy stałej prędkości 120 km/h5.6 l/100 km
Rodzaj paliwaBenzyna bezołowiowa super i premium, o liczbie oktanowej 95-98 (czujnik spalania stukowego, moc znamionowa dla benzyny o LO 98).
Instalacja elektryczna
Alternator350 W
AkumulatorTyp 12 V/9 Ah, bezobsługowy
Przeniesienie napędu
SprzęgłoWielotarczowe w kąpieli olejowej, sterowane mechanicznie, z układem Anti-Hopping
Skrzynia biegów6-stopniowa o stałym zazębieniu ułożonym w jednej płaszczyźnie
NapędŁańcuch
Zawieszenie/Hamulce
RamaRama mostkowa z odlewu aluminiowego, silnik stanowi część konstrukcji nośnej
Mocowanie/Zawieszenie przedniego kołaWidelec upside-down, O 46 mm, regulowane tłumienie kompresji i odbicia
Mocowanie/Zawieszenie tylnego kołaPodwójny wahacz z odlewu aluminiowego, płynna regulacja tłumienia kompresji i odbicia
Skok zawieszenia przód/tył120 mm/120 mm
Rozstaw kół1439 mm
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy98.5 mm
Kąt nachylenia główki ramy65,4°
KołaOdlew aluminiowy
Rozmiar obręczy, przód3.50 x 17″
Rozmiar obręczy, tył6.00 x 17″
Opony, przód120/70 R 17
Opony, tył190/55 R 17
Hamulce, przódDwie pływające tarcze, średnica 320 mm, grubość 5 mm, stałe zaciski czterotłoczkowe
Hamulce, tyłJedna tarcza, średnica 200 mm, grubość 5 mm, pływający zacisk jedno tłoczkowy
ABSBMW Motorrad Race ABS (częściowo zintegrowany), odłączalny
Wymiary/masy
Długość2057 mm
Szerokość (z lusterkami)845 mm
Wysokość (bez lusterek)1.228 mm
Wysokość siedzenia814 mm
Długość łuku krokowego1.805 mm
Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 1)207 kg
Masa sucha 2)
Dopuszczalna masa całkowita407 kg
Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym)200 kg
Użytkowa pojemność zbiornika paliwa17.5 l
Rezerwa paliwaOkoło 4.0 l

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Przeczytaj poprzedni wpis:
(SD) Sales Portal Pro
(SD) Sales Portal Pro 1.4.0 – Informacja o wygrywającym aukcję

Kolejną nowością w (SD) Sales Portal Pro 1.4.0 jest prezentacja aktualnie wygrywającego użytkownika w aukcji.

Zamknij