Input your search keywords and press Enter.

BMW S1000RR ’15 – Pierwsze wrażenia z użytkowania

W ostatnich dniach miałem przyjemność zrobić krótki test motocyklem BMW S1000RR w nowej wersji. Przyznam szczerze, że jestem miło zaskoczony nowym modelem.Oczywiście nie mogło być inaczej. Niemcy jak to Niemcy są perfekcyjni w każdym calu. Motocykl jest wyważony idealnie. Zmiany jakie zaszły w nowym modelu w moim odczuciu są tylko na plus. Pod koniec ubiegłego sezonu jeździłem na wcześniejszej wersji i jeżdżąc na tej czuje się różnice w prowadzeniu i przyspieszaniu. Ale żeby nie było tak ładnie cały czas, znalazłem jeden minus :) Producent nie daje w standardzie tankpada i trzeba go sobie dokupić osobno.

Motocykl posiada bardzo wiele opcji dostępnych bezpośrednio z wyświetlacza, oprócz standardowo prędkości raz wybranego trybu jazdy możemy wyświetlać:

  • aktualną godzinę
  • maksymalny kąt nachylenia motocykla dla zakrętu w lewo oraz w prawo (zerowany po wyłączeniu zapłonu)
  • opóźnienie podczas hamowania
  • jedną z następujących informacji: zasięg na pozostałym w baku paliwie, średnią prędkość, licznik dzienny 1, licznik dzienny 2, licznik przebiegu całkowitego
  • temperatura silnika
  • aktualny kąt pochylenia
  • informacje na temat redukcji momentu obrotowego układu DTC

Motocykl posiada także możliwość wyświetlania informacji o okrążeniach, gdzie są rejestrowane czasy, prędkości, kąty pochyleń itp.

Parametry techniczne

 

Silnik
RodzajChłodzony wodą/olejem, 4-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy, cztery tytanowe zawory na cylinder, dwa wałki rozrządu w głowicy
Średnica cylindra/skok tłoka80 mm x 49,7 mm
Pojemność999 cm3
Moc znamionowa146 kW (199 KM) at 13.500 rpm
Maks. moment obrotowy113 Nm przy 10.500 obr/min.
Stopień sprężania13.0 : 1
Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiemWtrysk elektroniczny
Kontrola emisji spalinDwa 3-drożne katalizatory o obiegu zamkniętym, kontrola emisji zgodna z normą EU-3, elektronicznie sterowane zawory interferencyjne i sterowany zawór akustyczny w układzie wydechowym
Osiągi/Zużycie paliwa
Prędkość maksymalnaPonad 200 km/h
Zużycie paliwa przy stałej prędkości 90 km/h5.7 l/100 km
Zużycie paliwa przy stałej prędkości 120 km/h5.9 l/100 km
Rodzaj paliwaBenzyna bezołowiowa super i premium, o liczbie oktanowej 95-98 (czujnik spalania stukowego, moc znamionowa dla benzyny o LO 98).
Instalacja elektryczna
AlternatorAlternator trójfazowy 350 W
Akumulator14 V / 10 Ah, bezobsługowy
Przeniesienie napędu
SprzęgłoWielotarczowe w kąpieli olejowej, sterowane mechanicznie, z układem Anti-Hopping
Skrzynia biegów6-stopniowa o stałym zazębieniu ułożonym w jednej płaszczyźnie
NapędŁańcuch 17/45
Kontrola trakcjiASC
Zawieszenie/Hamulce
RamaRama mostkowa z odlewu aluminiowego, silnik stanowi część konstrukcji nośnej
Mocowanie/Zawieszenie przedniego kołaWidelec upside-down, O 46 mm, regulowane tłumienie kompresji i odbicia
Mocowanie/Zawieszenie tylnego kołaPodwójny wahacz z odlewu aluminiowego, płynna regulacja tłumienia kompresji i odbicia
Skok zawieszenia przód/tył120 mm / 120 mm
Rozstaw kół1.425 mm
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy96.5 mm
Kąt nachylenia główki ramy66.5°
KołaOdlew aluminiowy
Rozmiar obręczy, przód3.50 x 17″
Rozmiar obręczy, tył6.00 x 17″
Opony, przód120/70 ZR 17
Opony, tył190/55 ZR 17
Hamulce, przódDwie pływające tarcze, średnica 320 mm, stałe zaciski cztertłoczkowe
Hamulce, tyłJedna tarcza, średnica 220 mm, pływający zacisk jedno tłoczkowy
ABSBMW Motorrad Race ABS (częściowo zintegrowany), odłączalny, tryby jazdy
Wymiary/masy
Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia815 mm
Długość łuku krokowego na pusto1805 mm
Użytkowa pojemność zbiornika paliwa17,5 l
Rezerwa paliwaOkoło 4.0 l
Długość2050 mm
Wysokość (bez lusterek)1140 mm
Szerokość (z lusterkami)826 mm
Masa sucha175,5 kg
Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 1)204 kg
Dopuszczalna masa całkowita403 kg
Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym)207 kg

Zdjęcia

 

Wyposażenie dodatkowe

Jako pozostałe wyposażenie motocykl posiada alarm, dodatkowe możliwości trybów pracy, a także tempomat.

Alarm jest dość głośny i uzbraja się po około 30 sekundach po wyłączeniu zapłonu. Jest jednak jedno małe „ale”. Trzeba z nim uważać, ponieważ mi się prawie włączył podczas tankowania na stacji benzynowej. Jest więc on dość czuły.

Jeśli chodzi o tempomat, to mam co do niego mieszane uczucia. Przetestowałem i sprawuje się dość fajnie- włączamy i nie martwimy się manetką gazu, jednakże to nie jest to samo co w samochodzie, że włączając tempomat możemy rozluźnić nogi i położyć je swobodnie na podłodze. Tutaj nadal tą ręką musimy trzymać kierownicę, no chyba, że ktoś będzie jechał autostradą i ma zamiar cały czas jechać bez trzymania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.