Input your search keywords and press Enter.

Pierwsza wycieczka i pierwsze 100km

Jeden z pierwszych weekendów posiadania motocykla poświęciłem na krótką, ponad 100-kilometrową wycieczkę. Nie była ona niczym niezwykłym, dlatego nie będę się skupiał na niej. W tym wpisie chciałbym się skupić na motocyklu i wrażeniach, jakie mi on dostarczył podczas tej podróży.

Muszę przyznać, że początek podróży był dość ciężki. Spowodowane to było przejazdem przez Nową Hutę od strony ul. Ujastek do Niepołomic. Droga tam jest wręcz fatalna, co sprzyja jechaniu z prędkością 20 kilometrów mniej niż pokazuje ograniczenie na tamtym odcinku. Później było już tylko lepiej. Duża ilość zakrętów, w tym także te pod górkę, czyli to, co każdy motocyklista lubi.

Taka trasa pokazała klasę maszyny BMW. Motocykl składa się w zakręty niczym scyzoryk. Nie wymaga od nas używania siły, jest dobrze wyważony, a technologia w nim zastosowana pozwala nam czuć się bezpiecznie.

Silnik jest bardzo dynamiczny i pomimo, że jechałem w trybie „rain”, gdzie nie mamy dostępu do pełnej mocy, motocykl przyspieszał bardzo żwawo.

Kolejnym aspektem są hamulce. W BMW S1000RR są one bardzo dobre.

Ciekawe są także funkcje, o których wspominałem we wcześniejszym wpisie na temat motocykla (BMW S1000RR ’15 – Pierwsze wrażenia z użytkowania).

I tak na krótkim postoju w Myślenicach na Zarabiu mogłem zobaczyć, że maksymalne opóźnienie hamowania wyniosło 4ms. Maksymalne pochylenie na zakrętach zarówno w lewo jak i w prawo wynosiło 29 stopni. Układ DTC nie redukował w ogóle momentu obrotowego.

Droga powrotna wiodła poprzez „Zakopiankę”, czyli też była dość spora liczba zakrętów, podjazdów i zjazdów. Na nich także motocykl spisywał się wręcz idealnie. Żadnych problemów, żeby go złożyć w zakręt. Zarówno jadąc wolniej jak i szybciej motocykl charakteryzuje się bardzo dobrą sposobnością do składania się w zakrętach.

Jeśli ktoś byłby zainteresowany to poniżej przedstawiam mapę z zaznaczoną trasą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Blokada tarczy hamulcowej Abus Granit Sledg 77 grip

Jednym z możliwych dodatkowych zabezpieczeń naszego motocykla przed kradzieżą jest użycie blokady zakładanej na tarczę hamulcową na przednim kole.

Zamknij