Input your search keywords and press Enter.

(SD) Newsletter 2.3.0 – Testy A/B dla tematów newslettera

(SD) Newsletter - test A/B

(SD) Newsletter to aktualnie jedyna tego typu aplikacja na rynku, która pozwala tworzyć i wysłać cykliczne newslettery. Do podstawowych funkcji aplikacji można zaliczyć możliwość tworzenia cyklicznego newslettera, którego zawartość jest automatycznie tworzona na podstawie zawartości forum, możliwość tworzenia autoresponderów oraz wysyłkę newslettera do bazy użytkowników.

Do samego newslettera może się zapisać zarówno zarejestrowany użytkownik jak i gość, który odwiedził forum. Przy zapisie oczywiście mamy możliwość włączenia opcji double opt-in, czyli że aby zapisać się do newslettera musimy podać adres e-mail i imię (nick), następnie wysyłany jest do nas e-mail z linkiem weryfikacyjnym. Dopiero po kliknięciu w ten link fizycznie trafiamy na listę odbiorców wiadomości.

W nowej odsłonie (SD) Newsletter dodałem kolejną ciekawą funkcję a mianowicie testy A/B tematów newslettera.

Jak działa test A/B tematu wiadomości?

Na początku aby wysłać taki test musimy mieć odpowiednią ilość odbiorców. Minimalna ilość odbiorców naszego newslettera to 4 adresy. Jeśli mamy już odpowiednią ilość adresów podczas tworzenia newslettera ustawiamy kilka rzeczy:

  • testowe wersje tytułów
  • procentową wielkość próby
  • czas zbierania wyników

Po wypełnieniu wymaganych pól możemy przystąpić do realizowania testu. W dużym uproszczeniu wysyłane są testowe wiadomości do odpowiedniej ilości użytkowników, następnie po określonym czasie zbierane i analizowane są wyniki unikalnych otwarć wiadomości. Na podstawie zebranych wyników wybierany jest zwycięski temat. Realizowana jest wysyłka mailingu do pozostałej grupy odbiorców.

Co to są testowe wersje tytułów?

Podczas tworzenia newslettera musimy podać dwie wersje tytułu. Są to wersje, które zostaną w równym podziale wysłane do testowej grupy odbiorców naszego newslettera.

Co to jest procentowa wielkość próby?

Jest to ilość odbiorców do której chcemy wysłać nasz test. Minimalna ilość odbiorców całego newslettera nie może być mniejsza niż 4. W związku z tym do próby zostanie wybranych minimum 2 użytkowników.

Czym jest czas zbierania wyników?

Czas zbierania wyników, jest to czas po jakim aplikacja ma przeprowadzić symulację zebranych wyników i zliczyć, który tytuł sprawił, że większa ilość odbiorców otworzyła newsletter. Po przeprowadzeniu takiego testu zwycięski tytuł jest ustawiany jako główny i uruchamiana jest wysyłka do pozostałej części odbiorców.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Przeczytaj poprzedni wpis:
(SD) Game Keys Store - cart view - chosen gateway
(SD) Game Keys Store 1.2.0 – metody płatności

Sprzedając coś w internecie często chcemy w jakiś sposób przyciągnąć ludzi do kupowania właśnie od Nas a nie od kogoś...

Zamknij