Input your search keywords and press Enter.

(SD) Sales Portal Pro – nadchodzi wersja 1.2.0

Nie tak dawno świętowaliśmy wydanie wersji 1.1.0 aplikacji (SD) Sales Portal Pro, a już zaczynam prace nad kolejną wersją. Do tego oznaczoną numerem 1.2.0, czyli ponownie będzie dużo nowości…

Dokładnie tak. Wersja 1.2.0 przyniesie nie mniej zmian niż poprzedniczka. W nowej odsłonie będziemy mogli zobaczyć między innymi:

Aktualności

Ponieważ padł pomysł, aby aplikacja umożliwiała publikację rożnego rodzaju aktualności, postanowiłem spełnić tę prośbę i tak nowa wersja będzie nam oferować możliwość zarządzania aktualnościami.

Rss

Czym jest aplikacja, jeśli nie można z niej subskrybować kanału RSS z najnowszymi wpisami? Zadając sobie to pytanie postanowiłem dać odpowiedź w wersji 1.2.0. (SD) Sales Portal Pro musi posiadać kanał RSS z najnowszymi ofertami dostępnymi w aplikacji i tak się też stanie.

Mapa strony

Mapa strony google to podstawa dzisiejszych stron WWW. Dotyczy to także forów internetowych, które aby były lepiej widoczne w wyszukiwarce powinny mieć mapę strony. Do tej pory aplikacja nie posiadała takiej możliwości, dlatego też postanowiłem wdrożyć generowanie mapy strony.

Szybka nawigacja

Z szybkiej nawigacji korzystają praktycznie wszystkie większe aplikacje. Podobnie jak w (SD) Company directory tak teraz w (SD) Sales Portal Pro dostępna będzie także szybka nawigacja. Nawigować będzie można po kategoriach do których mamy uprawnienia przeglądania.

Wsparcie dla (SD) Newsletter

(SD) Newsletter w ostatnim czasie stał się jedną ze sztandarowych aplikacji oznaczonej symbolem (SD). Szerzej już kilkukrotnie opisywałem tę aplikację więc, nie będę jej opisywał tutaj. Pozwolę sobie opisać tylko nowe możliwość wysyłania cyklicznego newslettera z aplikacji (SD) Sales Portal Pro.

Newsletter jaki można wysłać z tej aplikacji dotyczy oczywiście ofert, które możemy sortować po:

  • Tytule
  • Dacie dodania
  • Dacie wygaśnięcia
  • Ilości wyświetleń ogłoszenia

System reklam

System reklam w (SD) Sales Portal Pro nie będzie jakimś super rozbudowanym systemem, ponieważ będzie tylko rotował losowe reklamy. Nie będzie możliwości tworzenia różnych stref tak jak w przypadku np. (SD) Advert System, ale będzie można obserwować ilość wyświetleń konkretnego banneru oraz ilość kliknięć w niego.

Bannery będzie dodawać administrator, a miejsce w którym ma się wyświetlać banner będzie wskazywane poprzez umieszczenie w kodzie strony prostego tagu: {sd_sales_advert}

Możliwość „budowania” strony głównej

Kolejną nowością w (SD) Sales Portal Pro 1.2.0 będzie możliwość tworzenia własnych bloków. Własne bloki to nic innego jak treści zdefiniowane w ACP, które można wstawić w dowolne miejsce w obrębie tej aplikacji. Podobnie jak w przypadku reklam, odbywać się to będzie poprzez wstawienie w źródło strony odpowiedniego znacznika. Dla bloków jest to znacznik: {sd_sales_custom_blocks_X}, gdzie X będzie odpowiednią cyfrą.

Funkcjonalność „zaproponuj cenę”

Czasami sprzedając jakiś przedmiot piszemy w ogłoszeniu, że cena jest do negocjacji. Oznacza to tylko tyle, że jesteśmy w stanie opuścić trochę cenę aby tylko sprzedać dany przedmiot. Nowość w tej wersji, czyli „zaproponuj cenę”, pozwala potencjalnemu kupującemu wysłać zapytanie do sprzedającego, czy zgodziłby się sprzedać przedmiot za jakąś kwotę.

Forma komunikacji będzie dość prosta, bo wystarczy, że podamy cenę za jaką chcielibyśmy zakupić dany przedmiot oraz opcjonalnie będziemy mogli podać komentarz (dodatkowe zapytanie) do sprzedawcy.

Restrykcje dostępu

Dotychczas aplikacja posiadała dość ubogie restrykcje, które ograniczały się tylko i wyłącznie do daty dołączenia użytkownika oraz ilości napisanych przez niego postów. Od wersji 1.2.0 możliwe będzie tworzenie praktycznie dowolnych restrykcji.

Na początek dostaniemy moduły, które umożliwią nam tworzenie restrykcji dla:

  • Forum
  • Galerii
  • Blogu
  • Downloads
  • Kalendarza
  • Nexusa

Ale to nie wszystko, bo jeśli posiadamy jakąś inną aplikację, dla której będziemy chcieli dodać restrykcje to wystarczy, że stworzymy jeden plik, który implementuje dwie wymagane metody z jednej klasy i już. Dokładny opis tworzenia takich pluginów znajdziecie pod adresem: Tworzenie własnego pluginu restrykcji dostępu do aplikacji

Możliwość prowadzenia aukcji w serwisie

Często pojawiały się głosy, że fajnie by było, gdyby aplikacja umożliwiała prowadzenie aukcji w serwisie. W tym przypadku podawalibyśmy cenę za jaką wystawiamy ofertę oraz minimalną cenę za jaką chcemy sprzedać. Reszta pozostawała by w gestii kupujących, którzy licytowaliby taką ofertę.

Import produktów

Wiele osób prosiło mnie o możliwość stworzenia importu ofert aby usprawnić działanie. Postanowiłem spełnić te prośby i w nowej wersji pojawi się możliwość zaimportowania ofert. Do wykonania będą tylko niezbędne czynności takie jak wybór kategorii w jakiej mają być umieszczone oferty, wybór pakietu (jeśli jest jakiś zdefiniowany) oraz jeśli są zdefiniowane metody dostawy, to także odpowiedni ich wybór.

Po wybraniu tych czynności per oferta lub grupowo dla wszystkich zostaną pobrane obrazki z serwera importującego (jeśli poda adresy obrazków), a następnie oferty zostaną utworzone. Jeśli zostanie wybrany płatny pakiet dla wszystkich ofert wygenerowana zostanie zbiorowa faktura dla wszystkich zakupów.

Przy okazji wprowadzenia importu produktów została wprowadzona możliwość hurtowego przedłużania produktów. Dzięki temu oferty, które będą się kończyć w tym samym czasie, będą mogły być przedłużone jednocześnie.

Duplikowanie ogłoszenia

Czasami chcielibyśmy, aby nasze ogłoszenie z drobnymi modyfikacjami pojawiło się także w innej kategorii. Do tej pory trzeba było od nowa wgrywać zdjęcia, kopiować zawartość pól itp. Od wersji 1.2.0 to się zmieni – w panelu zarządzania naszymi ogłoszeniami pojawi się nowa pozycja „duplikuj ogłoszenie”. Po wybraniu tej opcji jedyne co będziemy musieli zrobić, to wybrać kategorię w której chcemy wystawić ogłoszenie, a resztę zrobi za nas aplikacja. Jeśli za wystawienie oferty pobierana jest opłata, to wygenerowana zostanie faktura i zostaniemy przekierowani do jej opłacenia, jeśli natomiast nie pobieramy opłat za wystawienie oferty – zostanie ona dodana i w zależności od uprawnień użytkownika skierowana albo do moderatora albo pokazana od razu.

Limit obrazków

Dotychczas użytkownik podczas dodawania obrazków do oferty nie miał żadnych limitów. Nie było to najlepsze rozwiązanie, ponieważ mogło to doprowadzić do zapchania nam przestrzeni dyskowej na serwerze obrazkami, które tak na dobrą sprawę są zbędne. Dodatkowo jako przeglądający ogłoszenia zastanów się, czy lubisz oglądać setki zdjęć jednego produktu? Chyba nie. W związku z tym w wersji 1.2.0 został wprowadzony taki limit per grupa. Domyślnie wszyscy mają nieograniczoną ilość zdjęć do wgrania, ale edytując ustawienia konkretnej grupy możemy nałożyć taki limit.

Tag media

Tagi media lub jak kto woli sharedmedia to specialne bbcody umożliwiające umieszczenie skrótu np. pliku w temacie. W wersji 1.2.0 takie tagi zostały także wprowadzone do (SD) Sales Portal Pro. Wystarczy, że w edytorze wpiszemy taki bbcode: [sharedmedia=sdsalespro:offers:X], gdzie X to ID naszej oferty, a zobaczymy taki widok:

(SD) Sales Pro - wygląd tagu media

Ręczne kończenie aukcji

W wersji 1.1.0 wprowadzone zostały komentarze po zakończeniu aukcji. Wszystko wygląda świetnie do czasu gdy używamy IP.Nexus do zakańczania sprzedaży. Ale co w przypadku, gdy nie posiadamy nexusa, a sprzedaliśmy daną ofertę? Niestety do tej pory taką ofertę po prostu trzeba było zakończyć a osoba, która kupiła od nas nie mogła nam wystawić żadnego komentarzu.

Wersja 1.2.0 zmienia to diametralnie, ponieważ na stronie zarządzania ofertami i w szczegółach danej oferty pojawia się nowa opcja, która pozwala nam wygenerować taką sprzedaż. Jedyne co musimy zrobić w takim przypadku, to podać nazwę użytkownika, który zakupił od nas ofertę.

Logowanie zdarzeń

Przy okazji prac nad nową wersją zostałem poproszony, aby dodać logowanie pewnych zdarzeń. Byłem sceptycznie nastawiony, ale po krótkim przemyśleniu tego stwierdziłem, że jest to dobra funkcjonalność. Logowane są takie zdarzenia jak: usunięcie ofert, edycja ofert, przeniesienie ofert, zakończenie ofert. Oczywiście, aby logi nie zapychały nam bazy, są automatycznie czyszczone po 30 dniach. Opcje czyszczenia możemy wyłączyć oraz zmienić jej częstotliwość. W panelu administratora stworzona została specjalna podstrona na której możemy przeglądać też te logi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Przeczytaj poprzedni wpis:
IPSBeyond.pl
(SD) Register Board – aplikacja do zarządzania rejestracjami klubowiczów

Dziś została wydana pierwsza wersja aplikacji (SD) Register Board, która pozwala stworzyć formularz zapisu dla użytkowników forum.

Zamknij