Input your search keywords and press Enter.

SHOEI X-Spirit II

Bezpieczeństwo motocyklisty jest najważniejsze, a co może być ważniejszego, niż głowa? Wszystkie inne złamania można poskładać w ten lub inny sposób, stosując chociażby implanty tytanowe. Głowy nie da się poskładać.Mając na uwadze powyższe postanowiłem przetestować jeden z najlepszych kasków dostępnych na naszym rynku, czyli SHOEI X-Spirit II.

Czym różnią się kaski SHOEI od kasków za kilkaset złotych dostępnych w marketach?

Kaski SHOEI wyróżniają się przede wszystkim bezpieczeństwem. Skorupa kasku spełnia normę ECE 22/05 i jest wykonana z sześciowarstwowego multikompozytu, który zapewnia bezpieczeństwo naszej głowie. Sam w sobie kask jest także wytrzymały i w razie gdyby upadł nam na ziemie, np. ze stołu, nie rozleci się na kawałki jak to ma miejsce w przypadku niektórych tanich kasków.

Skorupa kasku

Sam kask wykonany jest ze skorupy AIM+, co czyni kask odpornym na uderzenia (oczywiście jak każdy kask, odporność jest do pewnego stopnia :) )

System wentylacji kasku

Dzięki zastosowaniu technologi rodem z MotoGP i aż ośmiu wylotom powietrza, kask jest bardzo dobrze wentylowany.

W kasku znajdują się trzy wloty powietrza: na szczęce, nad czubku głowy oraz nad wizjerem.

A także odpowiednio z tyłu kasku oraz po bokach znajdują się wyloty powietrza

Aerodynamika kasku

Ponieważ kask jest przeznaczony bardziej do jazdy sportowej i został opracowany przy udziale testów w tunelu aerodynamicznym, można zauważyć opływowy kształt kasku. Dodatkowo umiejscowiony z tyłu spojler sprawia, że powietrze lepiej opływa kask i jest on za razem stabilniejszy przy wyższych prędkościach.

Szyba kasku

W tym modelu użyta została ta sama szyba (CW-1), która jest używana w kasku, który posiadam czyli Shoei XR-1100. Szyba ta charakteryzuje się dość szerokim polem widzenia. Dodatkowo dzięki zastosowaniu pinlock’a szyba nie paruje (czego nie można powiedzieć o okularach jeśli ktoś w nich jeździ :))

Kask posiada także bardzo fajny mechanizm szybki, który umożliwia w bardzo prosty sposób zdjęcie jej, natomiast ponowne założenie szybki to tylko dwa zatrzaśnięcia w mechanizmie. Zarówno X-Spirit II jak i XR-1100 posiadają mechanizm blokowania otwarcia szybki podczas jazdy oraz tzw. mikro uchył, który sprawia, że szybka delikatnie się otwiera i nie jest szczelnie dociśnięta.

Wkładka

Wewnętrzna część kasku jest całkowicie demontowalna, dzięki czemu możemy ją wyprać bez najmniejszych problemów. Dodatkowo X-Spirit II wyposażony jest w system E.Q.R.S., który pozwala ratownikom medycznym w bardzo szybki i prosty sposób wyjąć poduszki policzkowe, dzięki czemu zdjęcie kasku osobie poszkodowanej w wypadku jest ułatwione.

Parametry techniczne

SKORUPA AIM+

  • Skorupa wykonana z sześciowarstwowego multikompozytu (włókien szklanych, organicznych, 3D oraz włókien „high performance”) – idealne połączenie elastyczności z odpornością materiału na uderzenia
  • cztery rozmiary skorupy – perfekcyjne dopasowanie: 1) XS-S 2) M 3) L 4) XL-XXL
  • Wyjątkowy sportowy kształt. Doskonała aerodynamika wypracowana w tunelu aerodynamicznym oraz podczas licznych testów drogowych
  • Spojler niezależny od otworów wentylacyjnych – umiejscowienie optymalne aerodynamicznie
  • Spełnia normę ECE 22/05

WYPEŁNIENIE EPS O ZRÓŻNICOWANEJ GĘSTOŚCI

  • Zastosowano podwójne wypełnienie EPS z materiałów o różnej gęstości. Taka kombinacja daje niezwykle wydajną w tłumieniu uderzenia materię, która zapewnia najwyższy stopień bezpieczeństwa dla głowy przy zachowaniu najlepszego dopasowania i wygody

NOWY WIZJER CW-1

  • Niezwykle szczelne połączenie szyby z uszczelką skorupy kasku
  • Udoskonalona uszczelka – lepsze wyciszenie
  • Szersze pole widzenia dzięki powiększeniu wkładki nieparującej Pinlock
  • Podniesiona krawędź górna wizjera – lepsza widoczność w czasie jazdy w pochylonej pozycji ciała
  • Q.R.S.A. – system mocowania wizjera umożliwiający łatwy demontaż oraz mniejsze ryzyko otwarcia wizjera podczas jazdy lub pod wpływem uderzenia
  • Mechanizm z funkcją samoczynnego dociągania wizjera do uszczelki

CAŁKOWICIE WYJMOWANE WNĘTRZE Z 3 RÓŻNYCH TYPÓW MATERIAŁU

  • E.Q.R.S. – system umożliwiający łatwe wyjęcie wkładek bocznych przez ratownika medycznego w celu bezpiecznego zdjęcia kasku poszkodowanemu w wypadku
  • Perfekcyjne dopasowanie – wkładki boczne wykonane z pięciu warstw wysokiej jakości, gąbki dostępne w sześciu rozmiarach
  • Wnętrze wykonane z włókien syntetycznych – pochłania oraz odprowadza wilgoć dwukrotnie szybciej niż konwencjonalne wyściółki wykonane z nylonu
  • Tkaniny o zróżnicowanej fakturze, miękkości oraz wytrzymałości
  • Całkowicie wyjmowane wnętrze – przystosowany do prania

SYSTEM WENTYLACJI

  • Ultrawydajna wentylacja kanałowa – wywodząca się bezpośrednio z MotoGP – zapewnia efektywne ukierunkowanie strumienia powietrza w kasku – zminimalizowanie problemu parującej szyby
  • Liczne wloty powietrza umieszczono w części szczękowej oraz na czole, żeby umożliwić jak największy dopływ świeżego powietrza
  • Wykorzystanie efektu podciśnienia – efektywne usuwanie nieświeżego i gorącego powietrza z kasku
  • osiem wylotów – odprowadzenie gorącego i nieświeżego powietrza z całego wnętrza kasku
  • Otwory wentylacyjne niezależne od spojlera – idealne położenie

Test

Testowanie kasku nie należy do najprostszych rzeczy. Po zwykłej przejażdżce ciężko jest powiedzieć, czy kask jest dobry czy nie. Podobnie z przejazdem przez miasto- czy po takiej wycieczce możemy powiedzieć, że kask ma dobrą wentylację albo że jest cichy? Niestety nie. Dlatego postanowiłem przeprowadzić szereg testów, a łącznie w tym kasku pokonałem ponad 400 km. Były to trasy typowo szybkie jak autostrada czy trasa szybkiego ruchu, jak i normalne trasy, gdzie byłem przejechać się gdzieś dalej w kasku. Oczywiście testu typowo miejskiego także nie mogło tutaj zabraknąć. Ale do rzeczy.

W trybie miejskim bardzo fajnie się sprawdza szeroki wizjer, który jak wspomniałem wcześniej znam chociażby z mojego kasku. Nie ogranicza nam on widoczności, a także można go bardzo prosto i szybko podnieść gdy czekamy na światłach.

W przypadku testu autostradowego spojler sprawiał, że faktycznie moja głowa czuła się bardziej stabilnie, a wchodzenie w zakręty nie powodowało uczucia, że musimy trochę walczyć z pędem powietrza.

Przede wszystkim test autostradowy miał pokazać, czy kask jest stabilny przy wyższych prędkościach oraz jakie jest jego wyciszenie. Ponieważ na co dzień jeżdżę w stoperach Alpine nie narzekam zbytnio na szum w kasku, jednakże w moim kasku zawsze jest on słyszalny. X-Spirit II w tym przypadku okazał się trochę lepszy. Poziom hałasu był niższy, dzięki czemu nasz słuch jest trochę mniej narażony na uszkodzenie.

Podsumowanie

Ogólnie muszę powiedzieć, że kask spisywał się bardzo dobrze. Jedyne z czym po dłuższym czasie miałem problem, to system wentylacji. Początkowo fajnie było czuć na głowie taki delikatny podmuch świeżego powietrza, czy wręcz nawet wiatru przy wyższych prędkościach. Jednakże z czasem moja głowa się spociła w kominiarce i przyzwyczaiła do tego odświeżenia i po dłuższym czasie nie sprawiało to już takiego efektu „wow”, jak na początku.

Niemniej jednak kask spisywał się bardzo dobrze, a z samej jazdy w kasku jestem bardzo zadowolony. Jeśli więc szukacie bezpiecznego kasku, w którym można pojeździć zarówno na torze, w mieście jak i na trasie, to ten model jest idealny. Oczywiście firma Shoei daje nam możliwość wyboru koloru i nie jesteście skazani na białe malowanie :)

Na koniec jeszcze kilka zdjęć, jak kask prezentuje się na żywym modelu.

Cena

2799-3299zł.

Podziękowania

Dziękuję firmie Shoei Polska za użyczenie kasku do testów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Company Directory - Add category
(SD) Company Directory 3.0.0 – zarządzanie kategoriami

Nie tak dawno pisałem o rozpoczynających się pracach nad wersją 3.0.0 aplikacji (SD) Company Directory, a dziś pragnę się pochwalić...

Zamknij